کاشت گل میخک

گل میخک (به انگلیسی Dianthus)
گل میخک یک گل مناسب برای کاشت در گلدان می باشد. با این گل می توان فضای زیبایی را در خانه و بالکن به وجود آورد. گل میخک در رنگ های زیادی وجود دارد. رنگ های گل میخک عبارتند از : قرمز، صورتی، بنفش، سفید و گاهی اوقات به رنگ زرد هم دیده می شود. گل میخک دو رنگ هم وجود دارد. ارتفاع گل میخک از 15 سانتی متر تا 90 سانتی متر می باشد و قطر گل های میخک 3 تا 5 سانتی متر است و یک گل معطر می باشد. گل میخک بسیار زیباست و گلکاران و باغبانان به این گل علاقه زیادی دارند.
 
کاشت گل میخک در گلدان
 
نام علمی گل میخک : Dianthus spp
نوع گیاه : گل میخک یکساله است و برخی از گونه ها دو ساله می باشد.
نیاز به نور: گل میخک به آفتاب کامل نیاز دارد، اگرچه برخی از گونه های گل میخک مثل گل میخک deltoids در سایه جزیی هم به خوبی رشد می کنند.
نیاز به آب : آب دهی باید طوری باشد که خاک به طور مساوی مرطوب نگه داشته شود، زمانی که خاک خشک می شود بیش از حد آبیاری را انجام ندهید.
کود دهی: انجام کود دهی برای گل میخک یک بار در فصل رشد کافی است.
آفات و بیماری ها: بیشتر گل های میخک سالم می مانند و خیلی تحت تاثیر بیماری ها و آفات قرار نمی گیرد ولی باید مواظب شته ها، کنه ها، عنکبوت ها و پوسیدگی ریشه ها و ساقه ها بود.
کاشت و انتشار گل میخک: 
دانه های میخک را می توان از گل های میخک جمع آوری کرد و همچنین می توان آن ها را از فروشگاه های محصولات باغبانی نیز تهیه کرد. دانه های گل میخک را باید شش تا هشت هفته قبل از آخرین سرما کاشت. دانه گل میخک را می توان فقط روی خاک قرار داد یا آن را با لایه نازکی از خاک پوشاند. گل میخک به آسانی رشد می کند و آفتاب کامل و خاک غنی با زهکشی خوب را ترجیح می دهد. گل میخک در بهار گل می دهد.
در صورتی که دانه های گل میخک در زمین کاشته شود باید آن ها را در فاصله 25 تا 30 سانتی متر کاشت
 
گل میخک
 
گل میخک
 
گل میخک

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

1 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ